Ana's Song

Hittade just denna sång via ett forum. Det är Silverchair med Ana's Song (Open Fire). Vet inte riktigt hur jag ska beskriva vad jag känner när jag hör den. Tydligen har sångaren själv brottats mot Anorexia med kommit ut ur det. Denna låt beskriver det mörkret och känslorna så väl tycker jag med så himla vacker text...
In my head the flesh seems thicker
Somehow I need you now
I love you to the bones

Alla världar av självdestruktivitet är så mörka och djupa att de nästan är intressanta. Mörkret känns så lockande på något sätt. Inte för att jag någonsin skulle vilja lida av Anorexia eller Bulimi. Det är en skrämmande värld, men jag tror det är det som gör det intressant på något sätt, hur en människas psyke kan vridas och sinnesbilden förvrängas.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Den låten är underbar.
Bra inlägg!

2008-04-20 @ 23:04:52
URL: http://cicii.blogg.se
Postat av: Eve

Jag gör de, inga problem ;) Bra låt!

2008-04-22 @ 17:39:04
URL: http://evelaina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0